Driven Revisorsassistent sökes till snabbväxande KomRedo

Söker du nya möjligheter till utveckling? Känner du att du vill ta ett stort personligt ansvar, driva ditt eget arbete och skapa mervärde för dina kunder?

Då kan KomRedo vara rätt plats för dig. KomRedo är det flexibla och smarta företaget som alltid sätter kunden i främsta rummet. Genom ett stort mått av lyhördhet och servicekänsla agerar vi där våra kunder är. Vi står också för innovation – vi tänker nytt för att alltid kunna leverera det där lilla extra, oavsett om det gäller vår seniora kompetens eller våra kundanpassade it-system.

KomRedo befinner sig i en kraftfull expansionsfas och söker Revisorsassistent.

Dina främsta egenskaper är ditt engagemang, ditt kundfokus och din förmåga att lyssna och omsätta tankar och idéer till affärsmöjligheter. Du är resultatinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt, vilket innebär att du gillar att arbeta utifrån flera olika perspektiv och ser möjligheter till lösningar. Du är van att driva ditt eget arbete, och trivs med att ta ett stort personligt ansvar. Att samarbete är nyckeln till framgång – det kan du skriva under på. Du delar gärna med dig av det du kan, och tar samtidigt in kunskap som förmedlas genom andra. Som person är du prestigelös och positiv.

Vi vill att du har minst en kandidatexamen med inriktning mot ekonomi och förvaltning. Du har mer än fem års erfarenhet från redovisningsrevision. Har du erfarenhet från uppdrag eller arbete inom offentlig sektor är det meriterande.

Vår bas är i Västerås, och det blir också din arbetsplats där du arbetar nära KomRedos VD och de sextiotal seniorkonsulter som ingår i företagets unika kompetensportfölj. Inledningsvis kommer ditt fokus att vara redovisningsrevision där du kommer att få arbeta med varierande redovisnings- och förvaltningsrevisionella uppdrag inom kommuner och landsting. Tjänsteresor förekommer i samband med kundbesök.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi formar och utvecklar på lång sikt, utifrån dina tidigare erfarenheter och de affärsmöjligheter vi skapar gemensamt. Om du är rätt person för oss finns exempelvis möjligheter att gå vidare till en position som certifierad kommunal revisor.

OM KOMREDO

KomRedo arbetar på främst uppdrag inom offentlig sektor, framför allt kommuner, landsting och kommunala bolag, men även med varierande uppdrag inom det privata näringslivet. Utvecklingen har präglats av kraftfull tillväxt, företaget bildades 2016 och har snabbt vuxit – både vad gäller omsättning och förtroendekapital. Att kunderna har förtroende för KomRedo visar sig bland annat genom förlängda eller förnyade uppdrag och önskemål om breddat tjänsteutbud.

KomRedo har som mål att arbeta 100 procent digitalt med smarta och effektiva system som gynnar både arbetsmiljö men även ytterst kunden. Med ett sextiotal seniora konsulter erbjuder KomRedo ett brett utbud av tjänster, från medicinsk spetskompetens, kommunikation och it-lösningar till revision och ekonomitjänster.

Din ansökan

Känner du dig redo? Kanske till och med KomRedo? Då vill vi att du kontaktar oss. Skicka ditt cv och personligt brev till ansokan@komredo.se senast den 15 maj. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

KomRedo får fortsatt förtroende

KomRedo fortsätter sin framgångsresa med flera förlängda och utökade uppdrag. Sedan 2018 har KomRedo arbetat med projektledning inom industrin – en satsning som nu utökas och intensifieras genom flertalet nya stora projekt som har vunnits och sträcker sig över flera år.

– För oss är dessa nya projekt ett kvitto på att vår seniora kompetens inom industri ligger helt rätt i tiden. Det är också en bekräftelse på att det vi hittills levererat har motsvarat de behov som funnits och även överträffat förväntningarna, säger Camilla Karlsson, KomRedos VD.

Förutom satsningen på industri har även KomRedos kompetens inom GDPR mottagits väl.

– KomRedo har fått fortsatt förtroende som dataskyddsombud i Sollentuna kommun genom upphandling. Det är också mycket glädjande att vi får fortsätta bistå med vår kompetens även inom detta område, avslutar Camilla Karlsson.

Fullt hus på Kommek 2018!

Över 2000 personer besökte KomRedos monter vid årets Kommek-mässa i Malmö. Förutom hundratals informationsblad om KomRedos erbjudanden bjöds besökarna på mjukglass. Moster Maggan, KomRedos maskot med nära släktband till KomRedos VD, slog personligt rekord; över 1 700 glassar serverade hon under mässans två dagar.

– Jag är så glad över uppmärksamheten vi fick. Väl medveten om att mjukglass var en bidragande orsak till våra höga besökssiffror, kan jag ändå nöjt konstatera att intresset var stort även för vår seniora konsultkompetens inom KomRedo AB och vårt systemstöd SPECease, säger en nöjd Camilla Karlsson, ägare till KomRedo.

I montern genomfördes demonstrationer av SPECease löpande under de två dagar mässan pågick. På plats i montern fanns flera av de seniora konsulter som ingår i KomRedos stora team. Nya kontakter knöts, och nya idéer föddes.

Bild på Camilla Karlsson, VD KomRedo AB och Moster Maggan
Camilla Karlsson, VD KomRedo AB och Moster Maggan

– Jag tar med mig så många intryck från en lyckad mässa. Framtiden för KomRedo och SPECease är mycket ljus, konstaterar Camilla som avslutningsvis vill passa på att framföra en varm och glassig hälsning till alla mässbesökare från Moster Maggan.

Nytt uppdrag som DPO och rådgivare inom GDPR

KomRedo vinner uppdrag som DPO (extern dataskyddsombud) i en kommun med ca 70 000 invånare. I uppdraget ingår rådgivning och tillsyn.

KomRedo AB redovisade bästa kompetens, erfarenheter och referenser för konsulten och att konsulten som ska vara dataskyddsombud ska uppfylla artikel 37 i dataskyddsförordningen.”, bedömer den upphandlande enheten.

Uppdraget startade i samband med att nya GDPR-förordningen började gälla, den 25 maj 2018. I uppdraget ingår dels tillsynsansvar som dataskyddsombud (DPO) samt dels en stödjande och rådgivande funktion i form av analys av genomförd kartläggning, workshops med personuppgiftsbiträdens kontor/enheter, sammanställning av processer och upprättande av förslag till ledningssystem enligt ISO/IEC 2700x.

KomRedo växer vidare på ny adress

Nu finns KomRedo i centrala Västerås, på Norra Källgatan 29. Det nya kontoret är basen för KomRedos fortsatta expansion i Sverige.
– Västerås är vår bas. Läget är perfekt med goda pendlingsmöjligheter för våra konsulter, säger Camilla Karlsson, VD.
Camilla siktar högt. KomRedo har vuxit kraftfullt sedan starten för två år sedan och är redan en framgångssaga på många sätt. Med basen i revision för offentlig verksamhet har företaget nu tagit ett stadigt kliv in på marknaden för hälso- och sjukvård.
– Vi har upplevt en fantastisk tillväxt och ser att vi kan erbjuda rätt produkter, i rätt tid och till rätt pris. Framtiden ser ljus ut för KomRedo!, avslutar Camilla.

Landstinget Sörmland väljer KomRedo AB i stor upphandling

Landstinget Sörmland har valt KomRedo AB som leverantör av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård.  Avtalet löper på två år, och omfattar även Region Västmanland, genom option.

Camilla Karlsson, VD KomRedo AB

I januari 2018 gick Landstinget Sörmland ut i en stor upphandling för att söka leverantörer av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård.  KomRedo AB var ett av de företag som lämnade in ett anbud. Idag, 23 april 2018, står det klart att KomRedo är ett av de tre företag som valts ut.

– Avtalet ger KomRedo en fantastisk möjlighet att vara delaktig i Landstinget Sörmlands fortsatta utveckling inom hälso- och sjukvård. Genom KomRedos omfattande team av erfarna experter kan vi erbjuda tjänster inom ett brett spektra, säger Camilla Karlsson, VD KomRedo AB.

Avtalet omfattar Landstinget Sörmland, men även Region Västmanland, genom option. Avtalet gäller i två år från och med 1 april 2018 och det finns möjlighet att förlänga avtalet med ytterligare två år.

I konkurrens med totalt 16 företag som lämnade anbud, har tre företag valts ut. KomRedo AB är ett av dessa.

– Jag är mycket stolt över att KomRedo fått detta förtroende. KomRedo har funnits som bolag i endast två år, och redan har vi vunnit flera stora upphandlingar. Framgången är ett kvitto på att vi lyckats väl med vår satsning på unik senior kompetens med Sveriges, och kanske världens, främsta experter inom flera områden, avslutar Camilla Karlsson.

Region Uppsala valde KomRedo i stor upphandling

Region Uppsala har meddelat att KomRedo AB blir ny avtalspart i ett omfattande ramavtal. Avtalet kommer att löpa på fyra år och omfattar bland annat medicinsk expertis. KomRedo har i sitt anbud erbjudit Region Uppsala legitimerade läkare och professorer inom samtliga specialistområden med tonvikt på geriatrik, kardiologi, intensivvård, ambulanssjukvård och tandvård. Den expertis som KomRedo knutit till sig i detta ramavtal har en gedigen specialistkompetens utifrån medicinsk forskning med kopplingar till lärosäten och forskningscenter som Uppsala universitet, Umeå universitet och Karolinska Institutet.

– De 25-tal specialister och den omfattning av medicinsk expertis som KomRedo har tillgång till i sitt nätverk möjliggör ett innovativt arbetssätt i framkant. Vilket är till stor nytta för kunden, säger Camilla Karlsson, VD, KomRedo AB.

Ramavtalet omfattar förutom medicinsk expertis även seniora konsulter inom kommunal revision, styrning och ledning, intern kontroll, regional utveckling, automation i medicinsk infrastruktur, fastigheter och teknisk projektledning, psykosocial arbetsmiljö, it och informationssäkerhet, information och kommunikation, upphandling samt kommunal och offentlig rätt.

– KomRedo säkerställer en effektiv och kvalitetssäkrad revision. Det är med stor tillförsikt vi kommer att leverera utredningar som gör skillnad för Region Uppsala!

Kort rapport från Ekonomichefsdagarna

Ekonomichefsdagarna toppade med Fd statsministern Fredrik Reinfeldt som talade om vår värld i rörelse och att vi måste vara pålästa och förberedda på den nya världsorganisationen. Han talade även om Peak Child effekt i Sverige, Europa och Kina. Mycket intressanta jämförelser som kan vara till nytta i en kommuns omvärldsanalys och vara förberedd på nya befolkningsrörelser!

/Camilla Karlsson, VD, KomRedo AB

KomRedo lanserar ny hemsida

Just nu lanserar vi en ny hemsida. Sidan du befinner dig på nu är alltså under bearbetning och nytt innehåll kommer att publiceras löpande under januari.

Behöver du veta mer om våra tjänster? Hör av dig till oss på info@komredo.se eller ring 021-448 17 70.

Tack för samarbetet under 2017

Under 2017 har KomRedo AB fortsatt sin tillväxtresa. Bolaget har under året fått flera nya och omfattande uppdrag, och dessutom lanserat det webbaserade systemet SPECease.

”Jag vill rikta ett stort tack till såväl kunder som samarbetspartners för året som gått. Jag ser mycket fram emot 2018 och alla spännande utmaningar som ligger framför oss”, säger Camilla Karlsson, VD för KomRedo.

Under 2018 fortsätter lanseringen av SPECease med fler smarta funktioner som kommer att underlätta mycket av det rutinarbete som utförs på ekonomiavdelningar.

– Redan efter bara några månader har SPECease fått stor uppmärksamhet. Det är mycket roligt, och jag ser fram emot att fortsätta driva utvecklingen och skapa det ultimata verktyget för rapportering av ekonomi, avslutar Camilla Karlsson.